lördag 18 juli 2009

Utorak - 14.07.2009

Napokon smo se nekako progurali u "Vasu". Uspjeli smo doći prije turista sa kruzera. Valjda su taj dan spavali malko duže. Doduše idila je trajala 2-3 minute, nakon toga došli su autobusi koji su ih dovezli do muzeja i za tili čas stvorena ogromna repina koja je čekala ulaz u muzej.
Šveđani se hvale na dnevniku da je ove godine puno veći priliv turista nego prijašnjih godina. Muzeji i zabavni parkovi ruše rekorde u broju posjećenosti, sve je puno Njemaca, Talijana, Francuza i Američana. ;-) Kao razlog velike posjećenosti, oni navode pad SEK za nekih 20% u odnosu na EURO.

No, bilo kako bilo, mi smo uspjeli upast u muzej.

Pošto u muzeju vlada vrlo slabašno osvjetljenje, valjda zbog očuvanja broda, slike možda i neće biti vrhunske kao i obično. :-)



Kralj Gustav Adolf dao je zadatak Nizozemcu Henriku Hybertssonu koji je tada imao najveće brodogradilište u Stockholmu, da napravi četiri broda.
"Vasa" je bio jedan od ta četiri broda i trebao je biti ponos mornarice. Najveći problem je bio što je kralj zahtjevao da "Vasa" ima dvije palube topova, a jadni brodograditelj nije imao iskustva u gradnji brodova koji imaju dvije palube topova. Stoga je kobilica bila preuska, balast premal, a visina prevelika. Rezultat je prevrtanje nakon malog povjetarca. Brod je potonuo 1628, nakon dvogodišnje gradnje.




Samo vađenje trupa broda trajalo je 6 godina. Vađen je u tri glavne faze, svaka od njih je trajala dvije godine.





1663. godine su pomoću ronilačkog zvona uspjeli izvaditi topove sa olupine.



Zanimljiv dio muzeja su materijali od kojih se u ono vrijeme dobivala boja.




U pramčanom dijelu broda, bio je smješten WC. Na svakoj strani broda po jedan.



Vrlo impresivne su rekonstrukcije fizičkog izgleda posade na osnovu kostura nađenih na brodu. Zajednička akcija protagonista serija "Kosti" i "CSI". ;-)





I za sam kraj, prikaz broda u maketi 1:10 kako je izgledao 1628. i kako izgleda sada 2009.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar