tisdag 28 juli 2009

Petak - 17.07.2009

Napokon smo se vozili ponosom Splitskog škvera, "Amorellom" i "Isabellom". Sada su velika sniženja na toj ruti i htjeli smo to iskoristiti. :-) Išli smo na jednodnevno putovanje od Stockholma do Mariehamna. Mariehamn je glavni grad Ålandskog otočja. Åland je otprilike negdje na pola puta između Švedske i Finske. Isabellom smo išli iz Stockholma do Mariehamna.



Veći dio plovidbe je prolazak kroz Stockholmski arhipelag. Uostalom, slike govore više nego riječi.











Furusund je zadnje naseljeno mjesto Stockholmskog arhipelaga. Nakon njega sljedi nekoliko otoka i otvoreno more.








Nakon izlaska na otvoreno more, ušli smo u brod i dali se u obilazak. Ja sam bio ponosni vodič. :-) Naravno, ja nisam bio u škveru kad su se izgradili "Amorella" i "Izabella", ali sam bio prilikom izgradnje "Crown of Scandinavia". Brod blizanac, koji je rađen za Švedskog naručitelja. "Amorella" i "Isabella" su rađeni za Finskog naručitelja.
Pošto je Finska 1 sat ispred Švedske, zanimljiv mi je bio brodski sat. :-)



Evo nas u Mariehamnu. Pristajanje i brzo presjedanje iz "Isabelle" u "Amorellu".
"Isabella" nastavlja za Åbo (Finska), a "Amorella" dolazi iz Åboa i nastavlja za Stockholm.






Tina je htjela isprobati kako je biti iza fotoaparata i ponosno je slikala tatu i mamu. :-)



Pošto je povratna plovidba išla istom rutom, nema potrebe ponavljati iste fotografije. :-)

torsdag 23 juli 2009

Četvrtak - 16.07.2009

Pošto smo se jučer izigrali u zabavnom parku, danas je dan za odmor i pranje rublja. Skupljanje snage i masnih naslaga. :-)

Srijeda - 15.07.2009

Napokon se Tinina želja ostvarila, otišli smo u Gröna Lund. Veliki zabavni park. Ove godine Tina je dovoljno visoka i može ići na skoro sve sprave, vrtuljke i vlakove.



Prva na listi želja bila je "bubamara". Vlak za djecu, u koji je mogla ući i za vrijeme prošlog boravka kod bake. Ali sad je dovoljno velika da može ići sama, bez pratnje.



A pošto su u blizini bili i leteći slonići, odmah je čekala red za njih.



Ne čekajući puno, odmah je pojurila u red za..., hm, ne znam kako bih to nazvao.
Na stup visine 12 metara, pričvršćena su sjedala koja se nakon podizanja na vrh, naglo spuste. I naglo zaustave, naravno. :-) No, ne idu do kraja, nego se naglo zaustave na polovici stupa. Pa se onda opet malo podignu, pa naglo spuste...



Nakon toga, otišli smo na drugi kraj zabavnog parka te ostavili Tinu i njenu baku da se malo odmore. Natalija i ja smo otišli na spravu koja se zove "Insane". Huh, zaslužuje to ime! Vožnja traje 75 sekunda, a čini puno dulje. Na žalost, nisam je fotografirao.
Nakon toga mali odmor te trk na vrtuljak. To je Tini bilo najdraže. Vraćala se na njega četiri puta.



Nakon toga, Natalija obećala Tini da će je vodit u "plavi vlak", a Tina je obećala Nataliji da se neće bojati jer je vlak blaga verzija vlaka strave.



No, Tina ipak nije održala obećanje. Malo se bojala i nakon vlaka je odmah pohitala tati u naručaj.



Na njenu i moju nesreću, odmah nakon "plavog vlaka" ugledala je spravu zvanu "leteći ćilim". Meni se ta sprava činila potpuno bezazlena. Čak sam mislio pustiti Tinu samu, no ona je htjela da idem s njom.



Sve je bilo u redu dok se ćilim nije počeo naglo njihati. Ja visok, a sigurnosna rampa nisko! A klatno se njiše! Sila me vuče vani, a držači za ruke su mi prenisko. Moja visina + moja masa + velika brzina = vrlo veliki strah. Nisam se uopće bojao kada sam išao na "Insane", ali ovdje...
Svjestan sam da ne mogu ispasti vani, ali osjećaj je vrlo zaj... :-)
A Tina je prilikom njihanja ćilima dobila po zubima. Kako se naglo promjenio smjer njihanja, ona se nije najbolje uhvatila i trus po zubićima. Nije ništa strašno, nije ništa puklo, ali je bilo bolno. :-(

Nakon toga, krenuli smo na mirnije sprave.





I za kraj, tri vještice. :-)


lördag 18 juli 2009

Utorak - 14.07.2009

Napokon smo se nekako progurali u "Vasu". Uspjeli smo doći prije turista sa kruzera. Valjda su taj dan spavali malko duže. Doduše idila je trajala 2-3 minute, nakon toga došli su autobusi koji su ih dovezli do muzeja i za tili čas stvorena ogromna repina koja je čekala ulaz u muzej.
Šveđani se hvale na dnevniku da je ove godine puno veći priliv turista nego prijašnjih godina. Muzeji i zabavni parkovi ruše rekorde u broju posjećenosti, sve je puno Njemaca, Talijana, Francuza i Američana. ;-) Kao razlog velike posjećenosti, oni navode pad SEK za nekih 20% u odnosu na EURO.

No, bilo kako bilo, mi smo uspjeli upast u muzej.

Pošto u muzeju vlada vrlo slabašno osvjetljenje, valjda zbog očuvanja broda, slike možda i neće biti vrhunske kao i obično. :-)



Kralj Gustav Adolf dao je zadatak Nizozemcu Henriku Hybertssonu koji je tada imao najveće brodogradilište u Stockholmu, da napravi četiri broda.
"Vasa" je bio jedan od ta četiri broda i trebao je biti ponos mornarice. Najveći problem je bio što je kralj zahtjevao da "Vasa" ima dvije palube topova, a jadni brodograditelj nije imao iskustva u gradnji brodova koji imaju dvije palube topova. Stoga je kobilica bila preuska, balast premal, a visina prevelika. Rezultat je prevrtanje nakon malog povjetarca. Brod je potonuo 1628, nakon dvogodišnje gradnje.




Samo vađenje trupa broda trajalo je 6 godina. Vađen je u tri glavne faze, svaka od njih je trajala dvije godine.





1663. godine su pomoću ronilačkog zvona uspjeli izvaditi topove sa olupine.



Zanimljiv dio muzeja su materijali od kojih se u ono vrijeme dobivala boja.




U pramčanom dijelu broda, bio je smješten WC. Na svakoj strani broda po jedan.



Vrlo impresivne su rekonstrukcije fizičkog izgleda posade na osnovu kostura nađenih na brodu. Zajednička akcija protagonista serija "Kosti" i "CSI". ;-)





I za sam kraj, prikaz broda u maketi 1:10 kako je izgledao 1628. i kako izgleda sada 2009.